دوره فن بیان و گویندگی

حضوری
4.00 1 رای
فن بیان چیست؟ چگونه زیبا حرف بزنیم؟ گویندگی ، سخنرانی ، بازیگری، خوش درخشیدن درجمع دوستان، خوب حرف زدن و…. نیاز به فن بیان دارد.

فن بیان چیست ؟

فن بیان به مجموعه فنونی گفته میشود؛ که هنگام صحبت کردن اگر استفاده شوند میتوانند تاثیر چشمگیری در زیبایی و شیوایی کلام ما داشته باشند. شیوا و زیبا صحبت کردن مادرزادی نیست. اتفاقی هم نیست. فقط مختص افراد خوش صدا هم نیست. هر کسی که فنون بیان را به درستی بیاموزد و به کار بگیرد به یک فرد خوش صدا و خوش بیان تبدیل میشود.

تعریف فن بیان

فن بیان از دو کلمه فن و بیان تشکیل شده است. فن در لغت به معنای کاری است که مستلزم تجربه یا آموزش قبلی است. بیان از ریشه عربی بین، به معنای روشن، آشکار و واضح است. با توجه به تعریف های بالا عبارت فن بیان اشاره به مهارتی دارد که:
  •  برای روشن کردن و واضح گفتن معانی و مطالب به کار میرود.
  •  نیاز به آموزش و یادگیری و انجام تمرین و تجربه داردپس لازم است از صبر کافی برخوردار باشید. به همراه داشتن پشتکار نیز از دیگر ملزومات فراگیری این هنر زیبا است.
 
20
8
1,950,000 تومان

فن بیان و بلاگری اینستاگرام

حضوری
بدون امتیاز 0 رای

بلاگری چیست؟

با رشد اینترنت مخصوصاً اینستاگرام در دنیا خیلی از افراد شروع به تولید محتوا در مورد موضوعات مختلف کردند. مثلاً یک نفر شروع به تدریس کرد، یک نفر شروع به تبلیغ لوازم آرایشی کرد، یک نفر سلیقهٔ خودش رو در مورد غذاهای مختلف با مردم به اشتراک گذاشت و هزاران محتوای مختلف که خودتان بهتر می‌دانید. این اتفاق باعث شد خیلی از افراد که تابه‌حال جلو دوربین قرار نگرفته‌اند هم فرصت و علاقه‌ای پیدا کنند تا خودی نشان بدهند. اما وقتی جلوی دوربین قرار گرفتند فهمیدند که بازی آن‌قدرها هم ساده نیست …

فن بیان در تولید محتوا

فن بیان، هنر بیان رسا و متقاعد کننده است که به شما کمک می کند تا افکار و ایده های خود را به شکلی جذاب و تاثیرگذار به مخاطبان منتقل کنید. تسلط بر فن بیان، کلید ارتباط موثر با مخاطبان در هر زمینه ای، از تولید محتوا گرفته تا سخنرانی و ارائه است. اگر می‌خواهید فن بیان بلاگری را خوب یاد بگیرید و با اعتمادبه‌نفس با مخاطبتون صحبت کنید، بهترین کار این است که حوزه‌ای را انتخاب کنید که خوب می‌شناسیدش و سپس در این دوره برای شروع اقدام کنی.
20
0
5,500,000 تومان

بلاغت (/ˈrɛtərɪk/، به انگلیسی: Rhetoric) علوم بلاغی، زیباشناسی سخن، فن بیان یا دانش شیواسخنی، هنر متقاعد کردن است، که همراه با دستور زبان و منطق (یا دیالکتیک) یکی از سه هنر کهن گفتمان است. هدف بلاغت مطالعه تکنیک‌هایی است که نویسندگان یا سخنرانان برای اطلاع‌رسانی، متقاعد کردن یا برانگیختن مخاطبان خاص در موقعیت‌های خاص استفاده می‌کنند.[۱] بعبارت دیگر مقصود از بلاغت این است که کلام دلنشین و مؤثر و رسا و به اصطلاح وافی به مقصود باشد و بلیغ کسی است که بتواند مافی الضمیر خود را به نیکویی بیان کند و مقصود خود را به راحتی برساند. اساسا بلاغت به معنی هنر سخن گفتن و تأثیر در دیگران و برانگیختن مخاطبان به یک اقدام، امری است که با سیاست مدن همزاد است.[۲] ارسطو بلاغت را این‌گونه تعریف می‌کند: «توانایی گفتن هر موردی، با ابزارهای موجود، برای متقاعد کردن» و از آن‌جایی که تسلط بر هنر پیروزی در یک پرونده قضایی، برای تصویب طرح‌های پیشنهادی در مجلس، یا برای کسب شهرت به‌عنوان یک سخنران، ضروری بود، ارسطو آن را «ترکیبی از علم منطق و شاخه اخلاقی سیاست» می‌نامد.[۳] بلاغت معمولاً اکتشافی برای درک، کشف و توسعه استدلال برای موقعیت‌های خاص فراهم می‌کند، مانند سه جذبه متقاعدکننده ارسطو برای مخاطب: لوگوس، پاتوس و اخلاق. پنج قانون بلاغت یا مراحل توسعه یک گفتار متقاعدکننده برای اولین بار در روم باستان تدوین شد: خلق، ترتیب، سبک، حافظه و ارائه.[۴][۵]

بلاغت، از جملهٔ فنون ادبی است و شاخه‌های سه‌گانهٔ معانی، بیان و بدیع را دربر می‌گیرد. البته لازم بذکر است که بلاغت و اقسام آن علاوه بر اینکه در شعر نمود پیدا می‌کند، در گفتار هم دیده می‌شود و نقش مهمی را در ارتباطات میان فردی ایفا می‌کند. نکته مهم اینجاست که تا به معنا نرسیم به لفظ هم نخواهیم رسید یعنی ابتدا باید به معنا در ذهنمان برسیم تا پس از آن بتوانیم واژگانی که می‌دهد آن معنا را ، بر زبان برانیم. برای رسیدن به معنا باید تحلیل کنیم و سیر تحلیل را از نظر بگذرانیم تا از رهگذار آن بارقه‌های معنا در ما شکل بگیرد.[۶]

در مقایسه با مضامین و زمینه‌های دیرینِ بلاغت در فرهنگها و جوامع جهانی، مطالعات و پژوهش‌های علمیِ معاصر، بُردِ وسیع‌تر و متنوع‌تری از مسائل عملی و معانی نظری را به حیطهٔ علوم بلاغی وابسته و مرتبط دانسته‌اند. در حالی که به‌طور سنتی، این علوم را تنها به حرفه‌ها و زمینه‌هایی از قبیل سیاست، حقوق، روابط عمومی، بازاریابی، و تبلیغات تجارتی منحصر انگاشته‌اند. امروزه دامنهٔ تحقیقات علوم بلاغی به رشته‌های پیچیده و مختلفی، همچون علوم انسانی، علوم ادیان، علوم اجتماعی، و تاریخ هم گسترش یافته است.